Condizioni di vendita

Gli ordini devono essere trasmessi a mezzo fax, posta elettronica o tramite il configuratore ”Cerca Facile ECLISSE”; non si accettano ordini telefonici. Tutti gli ordini, i relativi sconti e le condizioni di fornitura sono subordinati dalla conferma di ECLISSE s.r.l. La possibilità di effettuare aggiunte o modifiche ad ordini già trasmessi sarà condizionata dallo stato di evasione dell’ordine e dovrà essere di volta in volta approvata dall’ufficio vendite. Per alcuni prodotti, se richiesto, gli ordini si intendono regolarmente confermati al ricevimento dell’apposito modulo debitamente compilato in tutte le sue parti (vedi sezione Modulistica). Per i controtelai per esterni gli ordini si intendono regolarmente confermati al ricevimento del preventivo e dei disegni controfirmati per accettazione. L’esecuzione della vendita è subordinata, in ogni caso, all’accettazione delle condizioni generali di seguito riportate, che il cliente, con l’inoltro dell’ordine, dichiara di essere a conoscenza.

ECLISSE si riserva, qualora lo ritenga opportuno, la facoltà di apportare modifiche tecniche necessarie ai prodotti, in qualsiasi momento e senza preavviso. I dati e le immagini riportati nel listino e in tutta la documentazione ECLISSE sono da considerarsi puramente indicativi e a scopo illustrativo.

I prezzi riportati nel listino sono IVA esclusa e potrebbero subire delle variazioni in conseguenza di improvvise variazioni del costo della materia prima, di produzione o di manodopera.

Il termine di consegna riportato sul listino o eventualmente pattuito deve considerarsi approssimativo e, come tale, non è vincolante per il venditore. La data di consegna, anche se confermata, ha carattere puramente indicativo e deve essere sempre intesa come la miglior previsione. Il mancato rispetto dei termini di consegna non dà luogo a risarcimento di danni o indennizzi.

A mezzo vettore. Per quantità inferiori ai 10 colli è previsto un addebito di € 12 netto a collo con un minimo di € 50; per quantità superiori o uguali ai 10 colli in porto franco. Attenzione: Battiscopa, maniglie, accessori e ferramenta (esclusa Battente) non concorrono al conteggio delle spese di trasporto.

Si accettano resi di merce se preventivamente concordati e autorizzati da ECLISSE; per merce difettosa o per danni derivanti dal trasporto o comunque notificati al ricevimento della merce, annotando sul documento di trasporto la dicitura: “si accetta il materiale con riserva di controllo” che dovrà essere comunicato entro 8 giorni. Nel caso di prodotti non standard o controtelai da esterni, trattandosi di materiale su commessa, non vengono accettati resi.

L’ordine può essere revocato entro 48 ore senza alcun addebito. Se l’ordine viene revocato: 

  • oltre le 48 ore, l’addebito sarà pari al 70% dell’importo in ordine; 
  • dopo la spedizione, l’addebito sarà pari al 100% dell’importo in ordine.

Il ritardo dei pagamenti comporta l’addebito degli interessi commerciali di mora pari al Tasso Giuridico Ufficiale di Riferimento in vigore, maggiorato del 3% oltre agli oneri e alle commissioni, più le spese di emissione e incasso.

Eventuali vizi del materiale devono essere comunicati entro e non oltre 8 giorni dal ricevimento della merce o nel caso di vizi occulti entro 8 giorni dal momento in cui se ne è avuta conoscenza. Per qualsiasi controversia è competente il Foro di Treviso.

ECLISSE garantisce che il prodotto venduto sia privo di difetti di fabbricazione e immune da vizi che lo rendano inidoneo all’uso a cui è destinato (art. 1490 Codice Civile) purché il Committente si attenga puntualmente alle istruzioni di montaggio, la regolazione, e la manutenzione dove prevista.
ECLISSE prevede una garanzia di 12 anni per: 

  1. Parti metalliche del controtelaio in acciaio zincato;
  2. Funzionalità e scorrevolezza dei suoi kit di carrello;
  3. Integrità del binario di scorrimento.

I rimanenti prodotti sono garantiti 24 mesi, in adempimento alla vigente disposizione a tutela del consumatore (codice al consumo). 

La garanzia decade nel caso in cui: 

  1. non vengano rispettate le istruzioni di montaggio;
  2. i pezzi difettosi siano stati manomessi o riparati.

I dati identificativi del Cliente, operazione necessaria ai fini della conferma d’ordine e stipula del contratto, costituiscono oggetto di trattamento finalizzato all’esecuzione del contratto e a tutti gli adempimenti ad esso strettamente funzionali. Il Committente autorizza pertanto il loro trattamento ai sensi del D. Lgs. 196 del 2003. Il trattamento dei dati personali avviene utilizzando sia supporti cartacei che informatici con l’osservanza di misure cautelative, al fine di garantire la sicurezza e la riservatezza..

  • These general terms and conditions of sale (the “General Terms and Conditions”) exclusively govern the sales of ECLISSE S.r.l. (hereinafter, “ECLISSE”) towards entrepreneurs, meaning any company, sole trader or legal entity that purchases from ECLISSE for the purposes of resale and/or installation (by way of example: Resellers of building materials, ceramics and plasterboard; resale of doors and woodwork; door and window manufacturers; metalworkers; designers; construction companies) (hereinafter, “Customer(s)” – and ECLISSE and the Customers are hereinafter jointly referred to as the “Parties”) concerning the supply of its products (hereinafter, the “Products”). These General Terms and Conditions shall prevail over any of the Customers’ general or special purchase terms and conditions. They are an integral and substantial part of all purchase orders confirmed by ECLISSE, unless a specific purchase order expressly provides otherwise. In such case, the special provisions between the Parties shall apply, unless they are expressly excepted.
  •  The Customer waives the application of its own general and special terms and conditions of purchase, which shall in any event be deemed to be invalid with respect to the Parties.
  • Any other contrary and additional term and condition is invalid as well as any amendment and/or supplement to these General Terms and Conditions by the Customer, unless it is expressly accepted by ECLISSE. If, during the course of the relationship, ECLISSE were to accept amendments by way of exception to these Terms and Conditions, they shall be deemed to be limited to the specific order for which they are agreed.

  • These Conditions shall apply even if they are not expressly referred to and signed in the order confirmation. They are published for this purpose on ECLISSE’s website (www.eclisse.com).

  • These Terms and Conditions shall remain valid and effective until they are expressly revoked by ECLISSE or replaced by new General Terms and Conditions.

  • Orders are valid and effective only if they are in writing and must be sent by e-mail; telephone orders are not accepted. All orders, their discounts and terms and conditions of supply are subject to ECLISSE’s express acceptance, which will take place by sending a written order confirmation (hereinafter, “Order Confirmation”) according to the timeframe specified below. The individual sales contract is therefore concluded when the Customer receives the Order Confirmation from ECLISSE.
  • ECLISSE’s Order Confirmation for Standard Products may be performed in writing within 3 business days from receipt of the order. Failure to do so shall entail the order being refused.

  • For orders of non-standard sized Products, ECLISSE shall prepare the necessary designs which will be sent to the Customer for the necessary verification. The Customer shall then send such designs to ECLISSE, duly stamped and signed for acceptance. Failing this, it will not be possible for ECLISSE to issue the Order Confirmation within the following 3 business days and to proceed with the relevant sale.

  • Any acceptance of the order that does not conform with such order shall be regarded as a counter-proposal that shall be deemed to be accepted by the Customer unless it is contested within 48 hours from its receipt, without the Customer being entitled to raise any objection or claim for any reason whatsoever.

  • The option to make any additions and/or changes to orders already transmitted shall be subject to the status of processing the order and shall be approved from time to time by ECLISSE’s Sales Department.

  • Prior to the sending of the Order Confirmation by ECLISSE, the order may be cancelled within 48 business hours from its sending by the Customer without incurring any charges. Otherwise, once the Order Confirmation has been sent, and without prejudice to any compensation for higher damages, any cancellation of the order by the Customer shall entail the application of the following penalties, as per article 1382 of the Italian Civil Code:

    • with respect to orders for standard Products, in case of cancellation within 48 working hours from the sending of the Order Confirmation by ECLISSE, but before the start of production, the charge, by way of penalty, will be assessed on a case-by-case basis, also according to the quantities ordered, and in any event cannot exceed 30% of the amount of the order;

    • with respect to orders for non-standard sized Products, in the event of cancellation within 48 business hours from the sending of the Order Confirmation by ECLISSE, but prior to the start of production, the charge, by way of penalty, shall be assessed on a case-by-case basis, also according to the quantities ordered, and in any event cannot exceed 50% of the amount of the order;

    • irrespective of the type of Products, in the event of cancellation after 48 business hours or if the order has already been put into production, the charge, by way of penalty, shall be 100% of the amount of the order.Penalties shall be paid within 30 days from the date on which they are levied by ECLISSE.

When it deems it appropriate, ECLISSE reserves the right to make necessary technical changes to the Products at any time, even following the conclusion of the sales contract and without giving any prior notice.The information and images shown in the price list and in all ECLISSE documentation are to be regarded as purely indicative and provided for illustrative purposes.

  • The prices of the Products are those specified in the price list in force at the time the order is sent, or those negotiated by the Parties and specified in the Order Confirmation. The prices in the price list are in EUR, excluding VAT.Unless otherwise agreed, prices are understood for Products packaged according to industry standards in relation with the agreed means of transport, it being understood that any other expenses (including banking expenses incurred outside of Italy) or charges shall be borne by the Customer.
  • ECLISSE is entitled to amend the prices specified in the price lists at any time, promptly notifying the Customer in writing of the updated price lists and the date from which they will be applied.

  • The agreed delivery date is to be regarded as an estimate and, as such, shall not be binding on ECLISSE. Even if it is confirmed, the delivery date shall be merely indicative and should always be understood as the best estimate.
  • Except in cases of wilful misconduct or gross negligence, any compensation for damages for late or non-delivery of the Products is expressly excluded. In any event, any delay due to causes that are beyond ECLISSE’s control (e.g. delays in deliveries from suppliers, difficulties in procuring raw materials and components, etc.) shall not be deemed as being attributable to ECLISSE.

  • Unless otherwise agreed in writing between the Parties, deliveries of the Products shall be made with delivery FCA Pieve di Soligo (TV) Italy (Via Sernaglia, 76 and Via Giovanni Pascoli, 7) – in accordance with Incoterms 2020 ICC. Irrespective of the intended place of delivery, in the event that it has been agreed that the transport, or a part thereof, will be handled by ECLISSE, the relevant risks shall be transferred to the Customer upon delivery of the goods to the first carrier: any complaints must be reported to the carrier in accordance with the applicable law, while informing ECLISSE accordingly.

  • In any event in which the Customer, for reasons not attributable to ECLISSE, fails to timely accept delivery of the Products and in any case in which the delivery has not been possible for reasons for which the Customer is responsible, the Customer shall continue to be solely responsible for all related and consequential costs and risks. In the event that the Customer does not take delivery of the Products within 5 business days from the “Ready for Delivery” notice, the Customer shall be obliged to pay to ECLISSE, as per article 1382 of the Italian Civil Code, a penalty of 1.5% of the agreed price of the Products ordered and not collected for each day of delay, without prejudice to ECLISSE’s right to claim for higher damages and without prejudice to ECLISSE’s right to terminate the contract. The penalty shall be paid within 30 days from the date on which it is charged by ECLISSE.

  • The Products shall be checked and inspected on arrival for their conformity with the Order Confirmation. Any discrepancies or complaints must always be reported in writing, by means of e-mail to the following address: international.sales@eclisse.it within a maximum period of 2 days from their receipt, citing all the information required for an immediate check. Once this period has elapsed, the Products shall be deemed to all intents and purposes to have been accepted. Furthermore, the use and/or installation of Products with apparent defects shall preclude the possibility to raise objections or claims in respect of such defects.

ECLISSE does not accept returns of goods unless they have been previously authorised by ECLISSE in writing. Returns must in any event be intact (not disassembled), packaged (preferably in the original packaging) and accompanied by the goods return notice, and the Customer shall bear all costs and risks. In any case, returns of non-standard Products or external frames shall not be accepted, as these are made to order.

  • Terms and means of payment are also specified in the Order Confirmation or in a separate written agreement existing between the Parties, if any. Payments shall only be deemed to be made when the amount is actually available in ECLISSE’s current bank account.
  • In the event of delay in payment by the Customer with respect to the agreed due dates, statutory interest for late payment at the rate set out in Article 5 of Italian Legislative Decree no. 231/2002, as subsequently amended, shall be charged to the Customer, without the need for any prior formal notice or notice of default.

  • It is understood that any claims or objections shall not entitle the Customer to suspend or otherwise delay payment for the disputed Products, nor any other supplies. In general, the Customer shall not be entitled to bring any action or raise any objection until the disputed Products have been paid for in full. There is no possibility to set-off any receivable of ECLISSE against the price of the Products or to set-off any present or future receivable claimed by the Customer against ECLISSE, if any, and the Customer shall also not be entitled to raise any objection on any grounds or for any reasons whatsoever.

  • All printed materials and other documents (price lists, catalogues or other similar documents, including in electronic and digital format) relating to the Products are exclusively owned by ECLISSE. Their reproduction, even partial, is prohibited unless previously authorised by ECLISSE.
  • ECLISSE warns against the unauthorised use of its trademark, and/or other marks indicated on the Products or relating t o the Products supplied/sold, and/or denominations and distinctive signs, models and designs related to its Products, as well as the registration of domains containing the name ECLISSE.

  • Any design, document, technical information or software relating to the Product (or parts thereof) received by the Customer either prior or following the conclusion of the sales contract, shall be solely owned by ECLISSE, also with regard to its intellectual property rights and the Customer shall not be entitled to claim any rights over them; any document that as such may contain, pursuant to and for the purposes of Article 98 of Italian Legislative Decree no. 30 of 10 February 2005, trade secrets referring to ECLISSE, may not be used by the Customer for non-contractual purposes, and in any event cannot not be copied, reproduced, transmitted or disclosed to third parties without the express written consent of ECLISSE.

  • The Products are manufactured in accordance with the applicable EU regulations.
  • As indicated on the website https://www.eclisse.com/en/company/#certifications, ECLISSE warrants the end-user of the Products against defects in design, materials and workmanship, providing for the following different warranty periods, starting in any case from the date of purchase: (i) of 2 years for all Products; (ii) 12 years exclusively for the parts listed below:

    • Sliding pocket door systems – metallic parts of the pocket-frame in galvanised steel or aluminium – runners – sliding tracks in anodised aluminium alloy 6060 (10 μm)

    • Frames for swing doors – metallic parts of the frame in anodised aluminium

    • Frames for flush wall closures – metallic parts of the frame in anodised aluminium

The above warranty applies only to Products purchased or sold in the EUROPEAN UNION, SWITZERLAND, NORWAY, the UNITED KINGDOM. The statutory warranty shall apply for all other countries. 

The Warranty Period starts on the date the ECLISSE product is purchased by the end-user from an ECLISSE reseller. The purchase must be proven by the receipt/tax receipt or original invoice issued by the reseller. If the purchase cannot be proven, the Warranty Period will start from the date of manufacture.

  • It should be noted that the warranty shall lapse and shall not apply in cases where the defect results directly or indirectly from:

    • incorrect installation or assembly of the Products (e.g. the assembly instructions contained in all the packaging of the Products are not followed or the installation is not carried out in a workmanlike manner);

    • installation of the Products in locations that do not comply with the specifications provided by ECLISSE;

    • tampering, modifications, customisations, adjustments or repairs of the Product (or its components thereof) carried out directly by the Customer, without the prior written consent of ECLISSE (e.g. additions or removals of components; works carried out by unauthorised personnel);

    • aesthetic factors (e.g. buckling, bending or repairs as a result of incorrect installation);

    • improper or non-conforming use of the Products with respect to the instructions provided by ECLISSE (e.g. any form of improper handling);

    • use of non-compatible spare parts or accessories (e.g. runners and/or sliding rails);

    • changes that the materials used are naturally subject to;

    • deterioration due to sunlight, condensation, acid rain, salt water splashes or other circumstances that have a corrosive or modifying effect on the materials;

    • transport (e.g. damage caused by impacts or pressure during transport);

    • causes of force majeure.

In addition, the use and/or installation of defective Products shall preclude the possibility to raise objections or claims concerning such defects.

  • Having acknowledged the obligations of ECLISSE under the above warranty towards the end-user and, taking into account the overall contractual and business relationship with ECLISSE, the Customer undertakes to notify ECLISSE, according to the timeframe indicated in the warranty, any claims made by end-users in accordance with the provisions of the warranty. It is also understood that, taking into account the above, ECLISSE’s sole obligation towards the Customer, is that to replace the Products or their components, which have been found to not conform. This is without prejudice to written agreements in exception to the above, if any.

  • Without prejudice to the above, the Customer shall ascertain the lack of non-conformity of the Products upon receipt, by carefully checking their external appearance, as set out in Section 5.5. Should any non-conformities be found, they must be promptly reported to ECLISSE and, in any event, the Customer shall not authorise and/or proceed with the installation of the non-conforming Products, unless evidence of such has been provided and ECLISSE has given its written approval. The Products under dispute shall always be made available to ECLISSE’s representatives for inspection, and the Customer undertakes to actively cooperate with ECLISSE in order to remedy the non-conformities. Any dispute concerning a single delivery of Products shall not exempt the Customer from collecting the remaining quantity of Products covered by the specific order, or other orders made separately from the one under consideration.

  • To the extent permitted by law, the above provisions exclude any other liability of ECLISSE towards the Customer, howsoever caused by the Products supplied or their resale. In particular, no claims for compensation and/or indemnity for damages, whether direct or indirect, of any nature whatsoever deriving from the lack or limited use of the Products, including but not limited to, loss of contracts, customers, business opportunities or goodwill or damage to the Customer’s reputation, nor may the Customer bring any claim for recourse against ECLISSE. However, should ECLISSE be found liable for damages caused by defective Products, ECLISSE shall pay the Customer a maximum amount equal to the price paid by the Customer for the purchase of the Product that caused the damage.

  • ECLISSE disclaims all liability for any damage that may, whether directly or indirectly, be caused to persons or property as a result of failure to comply with all the requirements set out in the documentation supplied with the Products, and in particular that relating to installation, use and maintenance.

 

  • Without prejudice to the Customer’s payment obligations, which shall in any case be performed at the contractually agreed due dates, no event constituting a breach of these General Terms and Conditions and of the individual sale contracts shall give rise to termination or compensation for damages if it is due to the occurrence of a cause of force majeure or unforeseeable circumstances (including, but not limited to, strikes, accidents, epidemics, pandemics, embargoes, armed conflicts, governmental measures, or those of any other national or supranational authority, military or civil government intervention, terrorist acts, riots and civil disturbances, sabotage, fire, including arson, and any other cases of force majeure or unforeseen circumstances provided for by the applicable regulations), whose performance exceeds the expected extent and control that can reasonably be attributed to the Parties, without contributory negligence on the part of the non-performing Party.
  • The Party claiming exemption from liability shall, as soon as possible after it becomes aware of the impediment and its effect on its ability to perform its obligations, inform in writing the other Party thereof. Similar notice Similarly, notice shall be given as soon as the reason for exemption from liability ceases to exist.

  • In the event that a cause of force majeure or unforeseen circumstances preventing the fulfilment of the existing contractual relationship continues for more than 6 months, both Parties shall be entitled to withdraw from the said relationship, by sending the other Party a specific notice to that effect by means of registered letter with return receipt or by certified email (PEC) or by international courier.

  • The Customer acknowledges that the export of ECLISSE’s Products outside the customs territory of the European Union and/or towards certain entities or destinations could be subject to control by competent authorities. The Customer undertakes to put in place all the necessary measures to comply with Italian, EU, UK and/or US laws and regulations on export control and international economic sanctions.
  • In the event that the Products procured from ECLISSE were to be exported or re-exported or transferred by the Customer, the Customer undertakes to export, re-export or transfer these Products to customers not included in any list of natural or legal persons, entities or bodies subject to restrictive measures by the European Union, the United Kingdom, the United States of America, and/or by the United Nations, nor owned or controlled by any such person or entity (i.e. “Designated Party”).

  • The Customer undertakes to indemnify and hold ECLISSE harmless against any liability, damage, loss or other detrimental consequence, that may arise from any breach of the obligations provided under this article and/ or from the violation of the applicable provisions concerning export control and international economic sanctions in relation to the Products procured from ECLISSE.

  • The Customer undertakes to ensure that any contract for resale of the Products covered by this General Conditions contract contains restrictions and obligations identical to those provided for in this article.

  • In the event that ECLISSE’s performance is prevented or made unreasonably difficult or commercially uneconomic by the occurrence of one of the following events (hereinafter “Excusing Event”):

    • any change in the laws of the Italian Republic, and/or of the European Union, and/or of the United Kingdom, and/or of the United States of America, including, but not limited to, the adoption of export control measures or international economic sanctions of any kind that may impact ECLISSE’s obligations;

    • any amendment, extension or revision, or any change in the interpretation or in the application, by any court, tribunal or regulatory authority with competent jurisdiction, of any laws of the Italian Republic, and/or of the European Union, and/or of the United Kingdom, and/or of the United States of America, existing at the time of execution of the sale contract governed by this General Conditions, on export control or international economic sanctions;

    • failure to obtain any authorization, permit or license necessary for the efficacy or execution of the sale of the Products by any competent authority;

    • any other event, whether or not similar to the ones specified above, outside the control of ECLISSE, which would prevent the execution of the sale at the originally agreed terms, because of laws on export control and/or international economic sanctions of the Italian Republic, and/or of the European Union, and/or of the United Kingdom, and/or of the United States of America;

ECLISSE shall notify in writing the occurrence of an Excusing Event to and consult the Customer to find in good faith any useful or appropriate steps to be taken to ensure the regular execution of the transaction. The fulfillment of the Parties’ respective obligations will be suspended during the consultation period since the date of the notification of the Excusing Event. In case after the consultation, it appears that ECLISSE’s obligations cannot be further executed because they have become invalid or unlawful under the applicable law, the contract of sale shall be terminated without any right of the Customer to obtain compensation or any other similar relief. In case ECLISSE’s obligations are not unlawful or invalid per se, but they have become impossible or uneconomic, the execution of the contract shall be suspended since the date of the notification of the Excusing Event until the Excusing Event terminates. During the suspension, ECLISSE and the Customer shall strive to minimize, as far as reasonably possible, the prejudice determined to each of them by such suspension.

  • During the performance of the contractual relationships, personal and contact data (personal details, company email addresses, company telephones, smartphones for work use, etc.) of directors, employees and collaborators who, on the basis of their duties and responsibilities conferred on them, manage the contract and/or implement it, may be reciprocally disclosed or made available to their respective contact persons.
  • Therefore, both Parties shall process such personal data to the extent that it is strictly necessary for the performance of all aspects of the contract. The data shall be retained until completion of the mutual services covered by the contract and thereafter on the basis of the prescribed statutory periods for the deeds and documents of the contracting party.

  • The individual employee or collaborator may exercise all the rights listed in Articles 15 to 21 of EU Regulation no. 2016/679, subject, however, to the restrictions arising from the legitimate interest of the employer.

  • The General Terms and Conditions and all sales contracts concluded between ECLISSE and the Customers are governed by Italian law, with the exclusion of the Vienna Convention on the International Sale of Goods of 1980 and the conflict of laws rules.
  • Any and all disputes arising out of or in connection with the General Terms and Conditions and/or contracts of sale shall be subject to the exclusive jurisdiction of the Court of Treviso (Italy), without prejudice to ECLISSE’s right to bring an action against the Customer at the court when the defendant’s registered office is located.

  • ECLISSE’s failure to exercise the rights provided for in the General Terms and Conditions or in the individual contracts of sale shall not be deemed to constitute an acquiescence or waiver of the infringed right or provision, nor shall it preclude ECLISSE from subsequently exercising such right or option, or any other right or option provided for in its favour in these General Terms and Conditions.
  • The Parties expressly acknowledge that for no reason, not even on the basis of decisive evidence, shall the continuous and repeated sales of the Products by ECLISSE grant the Customer exclusivity or give rise to a sales concession, distribution, agency or collaboration relationship under any other title.

  • These General Terms and Conditions are drafted in Italian and translated into English; in the event of any discrepancy, the Italian version shall prevail.

  • If at any time, one or more of the provisions of these General Terms and Conditions should become invalid or void, this shall not affect the applicability of the other provisions, which shall remain valid and effective.

  • In the event that ECLISSE is successful in any legal action, before any court or arbitral tribunal, or other proceedings relating to these General Terms and Conditions, the Customer shall reimburse ECLISSE for its reasonable legal fees, court costs, litigation costs and any other costs incurred by ECLISSE in connection with such proceedings.

Pursuant to and for the purposes of Articles 1341 and 1342 of the Italian Civil Code, the Customer declares that it has carefully read and specifically approves the following clauses of the extended General Terms and Conditions: 1.2 (waiver of Customer’s conditions); 2.4 (non-conforming acceptance); 2.6 (cancellation of order – penalty); 3 (amendments following the conclusion of the contract); 5.2 (exclusion of liability for late delivery); 5.4 (failure to collect Products); 7.3 (no right to object); 9.3 (use of Products with apparent defects); 9.4 and 9.5 (limitation of warranty); 9.6 and 9.7 (exclusion of liability); 11.3 (indemnity); 13.2 (governing law – disputes).

30 giorni dal nostro invio.

la conferma d’ordine ed eventuali disegni allegati vanno resi controfirmati a ordini@defaveri.it, con tale sottoscrizione si intendono espressamente accettate le relative schede tecniche e tutte le misure indicate, anche le soluzioni progettuali a disegno e quanto specificato negli allegati.

eventuali modifiche o annullamenti unilaterali successivi alla CONFERMA D’ORDINE, devono essere comunicati mezzo mail a ordini@defaveri.it e, previa accettazione da parte ECLISSE srl divisione DeFAVERI, comportano una variazione della data di consegna e del prezzo che verranno comunicati per iscritto. Verranno inoltre addebitati i corrispettivi relativi alla parte dell’ordine già prodotta e gli eventuali costi per materiale già acquistato da ECLISSE srl divisione DeFAVERI all’atto della richiesta.

le parti convengono, che, ai sensi e per gli effetti dell’art.1186 del codice civile, l’inadempimento anche relativo ad una sola scadenza di pagamento costituisce insolvenza con decadenza del beneficio del termine e pertanto il creditore potrà esigere immediatamente il pagamento dell’intero credito. In ogni caso per il ritardato pagamento saranno addebitati gli interessi moratori previsti dal d.lgs n. 231/2002 e successive modifiche. Tale decadenza è operante anche in relazione ad altri contratti in essere con il medesimo acquirente.

nel caso di ritiro di merce da parte dell’acquirente quest’ultimo si impegna a ritirare la merce entro 10 gg dall’avviso di merce pronta. Trascorso tale termine si emetterà regolare fattura con relative scadenze di pagamento ed avverrà il passaggio dei rischi sulla merce, che si considera da quel momento a disposizione dell’acquirente e in deposito temporaneo fino al suo ritiro.

le modalità e i termini di consegna vengono riportati nella conferma d’ordine, le date sono indicative ed eventuali ritardi non possono dare luogo né a richieste stragiudiziali e/o giudiziali di natura risarcitoria e/o indennitaria, né ad annullamento anche parziale del contratto. Se il luogo di destinazione viene VARIATO dopo la controfirma della conferma d’ordine o al momento dello scarico, verrà addebitato il doppio delle spese di trasporto indicate in conferma. Lo SCARICO del materiale è a carico del destinatario, se ciò non fosse verrà addebitato il doppio delle spese di trasporto indicate in conferma.

i beni oggetto del contratto restano di proprietà esclusiva di ECLISSE srl divisione DeFAVERI fino a totale pagamento del prezzo convenuto, secondo il disposto dell’art. 1523 e seguenti del codice civile, pertanto l’acquirente assume gli obblighi del depositario fiduciario compreso il divieto di alienazione fino al completo pagamento del prezzo. In caso di risoluzione del contratto per inadempimento, le rate eventualmente pagate al creditore verranno dallo stesso acquisite a titolo di penale convenzionale.

sono a carico dell’acquirente: smistamento, la distribuzione ai piani e la custodia del materiale fino a posa ultimata. Qualora il materiale non risultasse essere già stato distribuito ai piani all’arrivo del personale ECLISSE srl divisione DeFAVERI, questo è autorizzato a rientrare in sede con conseguente addebito all’acquirente delle relative spese e degli oneri organizzativi sostenute.

l’acquirente è tenuto a controllare la merce al momento della consegna, segnalando nel d.d.t. o CMR eventuali vizi e/o difetti riscontrati che dovranno essere comunicati per iscritto entro e non oltre 8 giorni dal ricevimento della merce. La forma della contestazione ed eventuale sua replica è ritenuta essenziale e dunque vincolante per le parti. Nessuna garanzia è dovuta e nessuna contestazione può essere sollevata e/o comunque accettata per i vizi e/o difetti palesi così come per quelli facilmente riconoscibili ovvero riconoscibili con l’impiego della ordinaria diligenza, i quali non siano stati denunciati entro 8 giorni dalla consegna della merce indipendentemente dal luogo dove la stessa venga effettuata.

non si accettano resi se non autorizzati per iscritto.

eventuali ore in economia per prestazioni necessarie o richieste per rimediare a situazioni non imputabili alla ECLISSE srl divisione DeFAVERI, verranno fatturate alla tariffa oraria di 40 € oltre IVA.

i termini di garanzia sono di un anno a decorrere dalla data di consegna della merce all’acquirente. Per quanto riguarda motore elettrici e macchine VMC la garanzia è estesa a due anni. La garanzia prevede la riparazione o sostituzione del prodotto difettoso (a scelta del fornitore), con addebito del solo costo di manodopera se prevista per l’intervento. La garanzia decade dal momento in cui l’acquirente o terze parti modificano o manomettono il prodotto. Rimane a carico del cliente la gestione e il costo della spedizione del reso che non sia dovuto a vizi evidenti o accertati.

legge italiana, con esclusione dell’applicazione della CISG Vienna 1980; per tutto quanto non espressamente citato nelle condizioni di vendita sopra riportate si richiamano le norme generali del codice civile applicabili in materia.

legge italiana, con esclusione dell’applicazione della CISG Vienna 1980; per tutto quanto non espressamente citato nelle condizioni di vendita sopra riportate si richiamano le norme generali del codice civile applicabili in materia.

1.1 I termini e le condizioni qui di seguito indicati (le “Condizioni Generali di Vendita”) formano parte integrante dei contratti conclusi tra il Venditore e l’Acquirente per la fornitura dei prodotti del Venditore (i “Prodotti”).

 

1.2 Le Condizioni Generali di Vendita si applicano a tutte le transazioni concluse tra il Venditore e l’Acquirente senza la necessità che vi sia un espresso richiamo alle stesse o uno specifico accordo in tal senso alla conclusione di ogni singola transazione. Qualsiasi condizione o termine differente trova applicazione soltanto se confermato per iscritto da parte del Venditore.

 

1.3 Il Venditore si riserva il diritto di modificare, integrare o variare le Condizioni Generali di Vendita, allegando tali variazioni alle offerte ovvero a qualsivoglia corrispondenza inviata per iscritto all’Acquirente.

Tali variazioni si intenderanno come accettate dall’Acquirente, decorso il termine di 30 (trenta) giorni dalla data della relativa ricezione, fatto salva la facoltà dell’Acquirente di dichiarare per iscritto al Venditore, entro tale termine, l’eventuale volontà di non accettarle.

 

2.1 Le offerte del Venditore sono da considerarsi sempre soggette a riconferma finale del Venditore, anche dopo l’accettazione da parte dell’Acquirente, in particolare con riferimento alle quantità, ai prezzi e ai termini di consegna.

 

2.2 Gli ordini effettuati dall’Acquirente non s’intendono accettati finché non siano stati confermati per iscritto da parte del Venditore.

3.1 I Prezzi dei Prodotti non sono comprensivi di IVA, che deve essere corrisposta in conformità alle specifiche disposizioni indicate nella fattura.

 

3.2 le offerte sono da considerarsi per vendite con consegna F.co destino deposito cliente (DAP Incoterms®2020), salvo diverso accordo scritto tra le parti.

 

3.3 In aggiunta agli altri rimedi consentiti dalla legge applicabile o dalle presenti Condizioni Generali di Vendita, il Venditore applicherà gli interessi di mora sui ritardati pagamenti ed il ristoro forfetario degli oneri di recupero secondo il D.Lgs. 231/2002.

 

3.4 Nel caso in cui l’Acquirente non effettui il pagamento nei termini e secondo le modalità indicate dal Venditore o nel caso in cui l’attività dell’acquirente sia condotta non in conformità al corso ordinario degli affari, con ciò intendendosi, senza alcuna limitazione, l’emissione di atti di sequestro o di protesti, o quando i pagamenti siano stati ritardati o siano state richieste o promosse procedure concorsuali, il Venditore ha il diritto, a propria discrezione, di sospendere o di cancellare ordini e ulteriori consegne e di dichiarare qualsiasi pretesa derivante dal rapporto d’affari come immediatamente esigibile. Inoltre il Venditore può in tali casi richiedere anticipi sui pagamenti o un deposito in garanzia.

 

3.5 L’ Acquirente non ha alcun diritto di effettuare alcuna compensazione, trattenuta o riduzione tranne che nel caso in cui la propria domanda in tal senso sia stata definitivamente accolta da parte dell’autorità arbitrale o giudiziale competente.

 

4.1 Se non diversamente concordato per iscritto, qualsiasi termine di consegna indicato non è vincolante per il Venditore. Salvo diverso accordo tra le parti, il termine di consegna.

 

4.2 Il Venditore si riserva il diritto di effettuare ragionevolmente consegne parziali.

 

4.3 Qualsiasi responsabilità per la consegna derivante da forza maggiore o da altri eventi imprevedibili non imputabili al Venditore, ivi inclusi, senza alcuna limitazione, scioperi, serrate, disposizioni della pubblica amministrazione, successivi blocchi delle possibilità di esportazione o importazione, in considerazione della loro durata e della loro portata, liberano il Venditore dall’obbligo di rispettare qualsiasi termine di consegna pattuito.


4.4 Il Venditore non è obbligato ad accettare resi dei prodotti, salvo che sia stato espressamente pattuito per iscritto. Qualsiasi costo a tal fine sostenuto è a carico dell’Acquirente.

5.1 Al momento della presa in consegna dei Prodotti, l’Acquirente dovrà immediatamente:

5.1.1 verificare le quantità e l’imballaggio dei Prodotti e registrare qualsiasi obiezione nella nota di consegna;

5.1.2 effettuare un controllo di conformità dei Prodotti rispetto a quanto indicato nella conferma d’ordine e registrare qualsiasi difformità rilevabile con diligenza nella nota di consegna.

5.2 Nel caso di denuncia di vizi l’Acquirente deve rispettare le procedure e i termini che seguono:

5.2.1 la comunicazione deve essere effettuata entro non più di 2 (due) giorni lavorativi a partire dalla presa in consegna dei Prodotti da parte dell’Acquirente, se trattasi di vizi evidenti o facilmente riscontrabili usando diligenza. Nel caso in cui la contestazione sia relativa ad un vizio occulto la contestazione deve essere effettuata al più presto entro 2 (due) giorni lavorativi dalla data della scoperta;

5.2.2 la comunicazione dettagliata deve essere inoltrata in forma scritta al Venditore entro i termini sopra indicati. Qualsiasi comunicazione effettuata telefonicamente non viene accettata;

5.2.3 la comunicazione deve chiaramente specificare la tipologia, l’ammontare dei vizi addotti, fotografie comprovanti il danno o difetto e i relativi documenti di spedizione;

5.2.4 l’Acquirente acconsente a mettere gratuitamente a disposizione i Prodotti contestati, a semplice richiesta del Venditore, perché vengano ispezionati; tale ispezione verrà effettuata dal Venditore o da un perito nominato dal Venditore.

5.3 Nessuna contestazione con riferimento alle quantità, alla qualità, alla tipologia e all’imballaggio dei Prodotti potrà essere effettuata salvo che attraverso la comunicazione apposta alla nota di consegna o alla denuncia del vizio non manifesto, conformemente alla procedura sopra indicata.

5.4 Qualsiasi Prodotto per il quale non sia stata sollevata alcuna contestazione conformemente alle procedure e ai termini qui sopra indicati viene considerato approvato e accettato dall’Acquirente.

Il Venditore garantisce da vizi secondo il Codice civile, nonché che i Prodotti sono conformi alle proprie specifiche tecniche. Il Venditore non è responsabile per danni nei confronti dell’Acquirente, a meno che questo non sia richiesto dalle leggi vigenti o appaia in un accordo scritto.
Sono esclusi danni generici, speciali o incidentali, come pure i danni che conseguono dall’uso improprio e/o non conforme alle indicazioni del Venditore o di prassi, o dall’impossibilità di usare i Prodotti.

7.1 Tranne che nei casi di giustificata contestazione sollevati conformemente a quanto previsto nel precedente articolo 5, all’Acquirente non è riconosciuto alcun ulteriore diritto o rimedio. In particolare, il Venditore non è responsabile per alcun indennizzo richiesto per violazione o inadempimento contrattuale, per qualsiasi danno diretto o perdita di profitto sopportato dall’Acquirente in conseguenza dell’uso improprio, del mancato uso, o dell’installazione dei Prodotti in altri prodotti, ad eccezione dei casi coperti da garanzia indicati nel articolo 6 o in caso di dolo o colpa grave da parte del Venditore.

7.2 Il Venditore farà tutto quanto in suo potere per consegnare i Prodotti entro i termini eventualmente concordati, ma in nessun caso potrà essere chiamato a rispondere dei danni direttamente o indirettamente causati dalla ritardata consegna dei Prodotti.

8.1 I Prodotti forniti rimangono di piena proprietà del Venditore fino alla data in cui l’Acquirente non abbia provveduto al pagamento dell’intero prezzo degli stessi e di tutte le somme dovute al Venditore. Fino a tale momento l’Acquirente conserva i prodotti in qualità di possessore fiduciario del Venditore e deve custodire i Prodotti adeguatamente immagazzinati, protetti e assicurati.

9.1 Il trasporto delle merci è affidato ad un vettore scelto dal Venditore.

9.2 Se non diversamente concordato per iscritto tra le Parti, la consegna delle Merci è effettuata secondo il termine di resa F.co destino / DAP al domicilio del Cliente o altro luogo di consegna preventivamente indicato dall’Acquirente e concordato tra le Parti. Tale formula, come qualunque altra diversamente convenuta per iscritto tra le Parti, sarà disciplinata dagli INCOTERMS CCI di cui all’edizione pro tempore vigente.

9.3 La sottoscrizione del documento di consegna da parte del Destinatario al vettore implica il riconoscimento che la partita Merci è stata consegnata nella sua totalità ed in perfetto stato.

9.4 La merce non viene consegnata in cantiere, l’Acquirente deve provvedere affinché sia assicurato il buon ricevimento delle merci ed affinché i mezzi di trasporto possano raggiungere senza pericolo e senza rischi il luogo di scarico e ripartire nel più breve tempo possibile; le spese di fermo veicoli ed ogni altro onere inerente e conseguente sono a carico dell’Acquirente.

Il Venditore avrà facoltà di risolvere con effetto immediato, ex art. 1456 c.c., il contratto/ordine, mediante semplice comunicazione scritta, in caso di:

10.1 ritardo dell’Acquirente nel pagamento della merce, eccedente i 7 (sette) giorni; o

10.2 violazione degli obblighi di cui all’art. 5;

10.3 deterioramento delle condizioni patrimoniali/finanziarie dell’Acquirente tali da compromettere la regolare garanzia del credito; o

10.4 liquidazione, cessazione di attività o stato di insolvenza dell’Acquirente, o assoggettamento ad una procedura concorsuale di qualsiasi genere (ivi inclusi accordi di ristrutturazione del debito con i creditori).

I dati personali dell’Acquirente saranno trattati secondo quanto disposto dalla normativa comunitaria e italiana in materia di trattamento dei dati personali (Reg. UE 679/2016; Decreto Legislativo 196/2003 e ss.mm.ii.). Il Venditore informa l’Acquirente che il Venditore è il titolare del trattamento e che i dati personali dell’Acquirente vengono raccolti e trattati esclusivamente per l’esecuzione del presente accordo e degli obblighi previsti dalla legge, da un regolamento comunitario o da altra normativa applicabile. L’Acquirente dichiara di avere ricevuto dal Venditore, prima della raccolta di dati personali da parte dello stesso, l’informativa di cui all’art. 13 del Regolamento UE 679/2016 destinata alla clientela.

12.1 Le presenti Condizioni Generali di Vendita e tutti i contratti stipulati da quest’ultimo con il Venditore s’intendono regolati dalla legge Italiana, con espressa esclusione dell’applicazione della Convenzione di Vienna del 1980 relativa ai Contratti di Vendita Internazionale di Beni Mobili.

13.1 Qualsiasi controversia insorta tra le parti a seguito dell’interpretazione, validità o esecuzio- ne delle presenti Condizioni Generali di Vendita e dei relativi contratti stipulati sarà risolta in via definitiva in conformità al Regolamento di Mediazione/Arbitrato vigente adottato da Curia Mercatorum, Centro di Mediazione e Arbitrato, che le parti dichiarano di conoscere ed accettare, con applicazione della legge italiana e sede della procedura presso la Camera di Commercio di Treviso.

13.2 Nel caso di controversia non compromettibile in arbitrato, sarà competente in via esclusiva il Tribunale di Treviso.

L’invalidità in tutto o in parte di singole disposizioni delle presenti Condizioni Generali di Vendita non inficia la validità delle restanti previsioni.